ANGOL KARÁCSONYI GYÜMÖLCSÖS PITÉK

"... ölelésből és mézből sohasem elég - gondolkodott Micimackó. Karácsonykor pedig mindkettőből duplán jár! Örömteli ünnepet!"

Nehezen, de idén is elkészültek a kis angol karácsonyi piték, vagyis a "mince pies"... Ez a töltött mini pite az angoloknál elmaradhatatlan karácsonykor, éppen úgy, mint itthon a bejgli vagy a zserbó. Egészen jó minőségűeket is lehet kint készen kapni, ezért csak azóta készítem, mióta ismét itthon vagyunk. Nálunk mindig készül az ünnepekre, így ezzel gondoltunk minden kedves Olvasónknak békés, szeretetteljes karácsonyt kívánni!

Angol karácsonyi gyümölcsös pite mince pie

Az idei káoszban, ami az ünnepi készülődést megelőzte, elfelejtettem a "mincemeat"-et, vagyis a tölteléket beszerezni, amit még itthon is készen szoktam vásárolni és aztán kicsit felturbózni. Mivel közvetlen sütés előtt vettem észre, hogy lemaradt a bevásárlólistáról, ezért a tésztát átlátszó fóliába csomagoltam és elnapoltam a sütést másnapra. Így egy üvegben összekevertem a töltelék hozzávalóit, egy éjszaka alatt összeértek, másnap pedig gyorsan "összeszereltem" a pitéket. 

Angol karácsonyi gyümölcsös pite mince pie



Hozzávalók 12 darabhoz:
Tészta
1 adag mandulás vajas tészta
1 narancs reszelt héja

Töltelék (kb 500 g töltelékhez):
150 g aszalt gyümölcs vegyesen (mazsola, vörös áfonya, meggy, fekete cseresznye)
50 g kandírozott citromhéj és narancshéj vegyesen
1 narancs reszelt héja
1 citrom reszelt héja
3 evőkanál frissen facsart narancslé
3 evőkanál brandy
50 g nádcukor
fél teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
25 g darált mandula
1 alma, pucolva, finomra reszelve
70 g dió, durvára vágva


A tésztát a habos citromtortánál leírt módon elkészítjük, csupán a reszelt narancshéjat adjuk pluszban hozzá és fél órára hűtőbe tesszük.

A töltelékhez az összes hozzávalót összekeverjük. Ezt akár egy-két nappal korábban is elkészíthetjük és egy csatos- vagy befőttes üvegben hűvös helyen tárolhatjuk.

A tésztát vékonyra nyújtjuk és 12 kört szaggatunk ki. A 12 darabos muffin sütő mélyedéseit kivajazzuk és a tésztaköröket belenyomkodjuk, az így keletkezett kosárkákat megtöltjük a gyümölcskeverékkel és a maradék tésztából kiszaggatott tetőkkel befedjük. A tető széleit egy csepp vízzel benedvesítjük és a kosárka oldalához nyomkodjuk, majd megszurkáljuk a tetejüket. A képen látható módon teljesen vagy akár kis csillagformával is beboríthatjuk a pitéket. 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt aranyszínűre sütjük. Tálalás előtt porcukorral hintjük meg.


Angol karácsonyi gyümölcsös pite mince pie

Megjegyzések

  1. Gyönyörűek! Nagyon boldog karácsonyt Nektek is! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon cukik! Kellemes karácsonyt kívánok én is! :)

    VálaszTörlés
  3. Itt nálunk hol lehet kapni mincemeat-ot?
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika, a "The British Store" -ban, és azt hiszem tavaly a Culinarisban is volt. Most először készítettem magam, de azt kell mondjam, megérte :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések