MIMI SZIVÁRVÁNYTORTÁJA

Amióta először megláttam Whisk-Kid-nél ezt a szépséget tudtam, egyszer nekem is kell szivárványos tortát sütnöm. Mind ez idáig nem éreztem erőt magamban hozzá, pedig nem olyan bonyolult, mint elsőre gondolhatnánk. A különféle színezékekkel nem vagyok nagy barátságban, de azon kevés alkalmakkor, amikor színezek, természetes ételfestéket használok. Mire a tortával elkészültem, a konyha már legkevésbé sem hasonlított korábbi önmagára, inkább egy hóbortos festő műtermére, nekem pedig már csak egy pemzli hiányzott a kezemből... de megérte. Annak ellenére, hogy nem olyan vakítóan fehér, mint az erdeti, ezzel a törtfehér mascarponekrémmel is szépen kiemelkedik a szivárványos belső.

Mimi szivárványtortája


Hozzávalók:
A 6 lap piskótához dupláztam a következő adagot:
125 g puha vaj
1 teáskanál vanília kivonat
100 g cukor
2 tojás
200 g  sütőporos liszt (1 kg liszthez 1 zacskó sütőpor az arány)
120 ml tej
(természetes) ételfesték

Töltelék és bevonat:
750 g mascarpone
70 g porcukor
frissen facsart, átszűrt narancslé
maradék fehércsoki
esetleg néhány evőkanál tejszínhab
színes apró díszítőcukorka


Mivel nem volt olyan nagy edényem, amiben kényelmesen elfért volna a teljes tésztamennyiség, a fenti adagot kétszer készítettem el. Mind a két adagot három 18 cm-es kivajazott, sütőpapírral bélelt tortaformában egyenlően osztottam szét és 160 fokra előmelegített sütőbe tettem kb 20-25 percre. A tésztamasszához az első négy hozzávalót robotgéppel habosra kevertem, ezután dolgoztam bele a sütőporos lisztet és a tejet. Miután szétosztottam, következett a színezés: piros, sárga, zöld az első körben, aztán a kék kisebb illetve nagyobb adagban. A lilát a kék és a piros szín keverékéből állítottam elő. A lapokat rácson hagytam kihűlni.
A krémhez a sajtot habosra kevertem a porcukorral és a friss narancslével. Mivel én leginkább folyamatos kóstolgatással véglegesítettem a krémet, így a fenti mennyiségek csak körülbelüli, tájékoztató jellegűek. Ha van egy kis maradék fehércsoki, érdemes gőz fölött felolvasztani, picit kihűteni és a sajtos masszához keverni. Ugyanígy egy kis tejszínhabot is, ha van kéznél, lehet a végén óvatosan belekeverni.

Összeszereléskor minden lapot megkenek a fehér krémmel, majd vékonyan kívülről is bevonom a tortát. Ezután kicsit betettem a hűtőbe pihenni, csak fél órával később kentem be jó vastagon a maradék krémmel, hogy még véletlenül se látszódjon ki a színes tortalapból. Utolsó lépésként csak meghintettem a színes szórócukorral.

Mimi szivárványtortája

Megjegyzések

  1. Szia! Most járok először nálad, szuper kis blogod van, a fotók is nagyon tetszenek! Végignéztem, és már több receptet is elmentettem, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  2. Szia, koszonom a kedves hozzaszolast, kulonosen, mert Te vagy az elso kommentelom :) Orulok, ha talaltal vmi erdekeset! En is megneztelek, szerintem nekem is lesz mit kiprobalnom :) Nezz be maskor is! Szep napot!

    VálaszTörlés
  3. Én vagyok az elsőőő? Nem értem, eddig hogyhogy nem írt még senki. Pedig nagyon jó receptek vannak itt. Jövök máskor is!

    VálaszTörlés
  4. Hat, pedig de... Akkor varlak legkozelebb!

    VálaszTörlés
  5. Hát nekem ez jobban tetszik mint az eredeti...sokkal szebb ilyen pasztelesen. Gratulálok :))

    VálaszTörlés
  6. Tudod mióta tervezem??? :D Már megvettem a színezékeket is, a többi mindig van itthon, mert hetente egyszer-kétszer alkotok valami finomságot, de ennek még nem mertem nekiállni. Lehet, hogy Te adtad meg az utolsó "lökést" és a hétvégén megsütöm. :) Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most mondjam azt, hogy több, mint egy éve "dédelgettem" a tervet???? Remélem sikerült elkészítened ;)

      Törlés
  7. Engem a természetes színezékek érdekelnének :) mivel érted el ezeket a színeket?előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mesi! Én PME természetes festéket használtam, ezért nem is lett olyan élénk, de ha van időd, színes gyümölcsök és zöldségek levével is készítheted. (spenót, sáfrány, cékla, répa, áfonya...)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések