ÉDESKRUMPLI ÉS TÁRSAI - LOLÁSAN

Tegnap ünnepi steak-ebédünk volt. Sikerült eltüntetnem 20 dkg tenderloint annak minden járulékával: grillezett zöldségekkel, steakburgonyával, hagymakarikával és persze borsmártással! Így nem csoda, ha ma nem kívántam semminemű húst az asztalra. Ezt a sütőben sült "vegaságot" már évek óta készítettem, amikor egy alkalommal kedves spanyol kolléganőmmel, Lolaval ebédeltem, és megkérdezte, hogyan ízesítem a tepsis zöldséget. Miután előadtam a receptemet, azt mondta: "Jó, jó, de miért nem öntesz rá egy kis bort?" És igen, miért is ne? Csak jobb lett tőle.


Tepsis zöldség édeskrumplival



Hozzávalók:
2 db édeskrumpli
1 piros kaliforniai paprika
1 zöld kaliforniai paprika
2 fej lilahagyma
néhány szem gomba
3 közepes répa
2 kisebb cukkini
1 kis tálca bébikukorica vagy morzsolt kukorica
5-6 szem koktélparadicsom
néhány gerezd fokhagyma, héjában
löttyintésnyi olívaolaj
löttyintésnyi száraz fehérbor
bors
rozmaring
fokhagymagranulátum

köretnek barnarizs


Egy tepsit alufóliával kibélelek. A paradicsom és a fokhagyma kivételével a zöldségeket aránylag egyforma méretű kis kockákra vágom. Mindent beleszórok a sütőtálba, a tetejére dobom a paradicsomokat és a hámozatlan fokhagymagerezdeket. Locsolok rá egy kis olajat, bort, majd jöhet a fűszerezés. Kb 180 fokon fóliával lefedve 45 percet sütöm, majd fólia nélkül pirosra grillezem a tetejét. Mi általában barna rizzsel fogyasztjuk és a tál alján összegyűlt szafttal locsoljuk meg.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések