Mézes-mustáros fröfrö kakukkfüves karamellizált paszternákkal

A cím alapján egyből egy Michelin csillagos étterem étlapja jut eszembe, de ez annál azért egyszerűbb fogás. Fröfrö, vagyis röfröf, azaz malachusi... Vasárnapi ebédünk volt, amit közösen főztünk. És bár nem mondom, hogy nem kellett mellette álldogálni, de megérte. Öszinte leszek, kicsit csaltam, mert már előző este előkészítettem a zöldséget, és bepácoltam a húst.



Mézes-mustáros karaj

Hozzávalók:
Mézes-mustáros disznószeletekhez:
7 szelet disznókaraj
2 evőkanál magos dijoni mustár
2 evőkanál akácméz
Kakukkfüves-mézes paszternák répával:
500 g paszternák
6 szál sárgarépa
olívaolaj
méz
kakukkfű

bors
Krumplipüré:
kb 700 g krumpli
néhány gerezd fokhagyma
tej
vaj

Mustármártás:
4 teáskanál dijoni  magos mustár
1,5 dl tejszín
bors

Már előző este összekevertem a mustárt és jó alaposan bekenegettem a husikat, lefedve hűtőbe tettem. A paszternákot és a répát megpucoltam, kisebb hasábokra vágtam, és a répát enyhén sós vízbe dobtam 4-5 percre, majd a paszternákot is mellé kb ugyanennyi időre. Leszűrtem és kissé összeráztam a fazékban, együtt hagytam őket, s amint kihűltek, mentek a hűtőbe.

Másnap a krumplipürével kezdtem: megpucoltam a krumplit és a fokhagymát, sós vízben puhára főztem és áttörtem. Egy szép darab vajjal és egy jó nagy löttyintésnyi tejjel habosra kevertem.

A hűtőből elővettem az előfőzött zöldséget és egy tepsire borítottam, meglocsoltam olívaolajjal és kb 20 percet sütöttem 180 fokon. Majd kevés sóval, borssal ízesítettem, kakukkfüvet morzsoltam rá, végül mézet csorgattam a tetejére. Kicsit összeráztam, hogy a fűszer és a méz mindehol érje. A sütőt grill üzemmódba kapcsoltam és maximumra tekertem a hőfokot. Még kb 10 perc és elkészültek a grillezett, karamellizált zöldségek.

Közben - kb 25 perc alatt - a husikat még néhány csepp olívaolajjal serpenyőben aranyszínűre sütöttem.

A serpenyő alján maradt szafthoz még egy kis mustárt kanalaztam, leöntöttem tejszínnel, borsoztam, és két perc alatt összeforraltam.

Az összeszerelés már egyértelmű...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések